Igrificirani kognitivni agenti u II. OŠ Varaždin

Full
U sklopu projekta „Full STEAM Ahead“ u II. osnovnoj školi Varaždin održane su radionice s igrificiranim kognitivnim agentima. Dosad su održane četiri radionice na kojima je sudjelovalo više od 70 učenika II. osnovne škole Varaždin.

Učenici 2., 3. i 7. razreda sa svojim učiteljicama i nastavnicima dizajnirali su kognitivne agente koje su članovi Laboratorija za umjetnu inteligenciju partnerske institucije Fakulteta organizacije i informatike pod voditeljstvom prof. dr. sc. Markusa Schattena implementirali i prilagodili za upotrebu.

Radionice su vodili nastavnica informatike Marinela Schatten, mag. inf., vanjska suradnica, te dr. sc. Bogdan Okreša Đurić i Tomislav Peharda, mag. inf., predstavnici Laboratorija za umjetnu inteligenciju.

Kognitivni agenti za razgovor su sustavi umjetne inteligencije koji sadrže govorno sučelje (moguće je njima izravno razgovarati, tj. reagiraju na ljudski govor), grafičko sučelje (sadrže avatara koji oponaša mimiku prlikom govora i interakcije) te su inteligentni (u stanju su automatizirati različite radnje koje bi inače trebao provoditi čovjek). Mnoge znanstvene studije pokazuju da primjena kognitivnih agenata za razgovor u edukaciji daje vrlo dobre rezultate u postizanju ishoda učenja.

Planirano je provesti najmanje 9 radionica za učenike na čijem razvoju i provedbi će raditi ukupno 12 učiteljica odnosno učitelja. U svim radionicama će sudjelovati i učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (daroviti učenici i učenici s teškoćama) kako bi se testirale novorazvijene metode podučavanja temeljene na igrifikaciji i umjetnoj inteligenciji.

Glavni ciljevi svake od radionica su:

  1. Stjecanje STEAM (engl. Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) vještina kod učenika i posebno učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.
  2. Testiranje novih metoda i tehnika poučavanja STEAM sadržaja i korištenjem STEAM metoda (koje su učiteljice i učitelji stekli na edukativnim radionicama provedene tijekom projekta)
  3. Testiranje novih metoda podučavanja temeljenih na igrifikaciji, umjetnoj inteligenciji i proširenoj stvarnosti (koje su razvijene u sklopu projekta)


Kreirani kognitivni agenti objavit će se kao softver u otvorenom kodu i te su dostupni svima koji ih žele isprobati na sljedećim poveznicama:

Kognitivni agent Micko priča o ljetu. Napravljen je u suradnji s učiteljicom razredne nastave Natalijom Lončar i učenicima drugog razreda II. osnovne škole Varaždin koji su izradili crtež Micka i imenovali ga.

https://dragon.foi.hr/micko

Kognitivni agent Zamrljan priča o prirodi i društvu u Varaždinskoj županiji. Napravljen je u suradnji s učiteljicom razredne nastave Martinom Dugonjić i učenicima trećeg razreda II. osnovne škole Varaždin koji su izradili crtež Zamrljanog i imenovali ga.

https://dragon.foi.hr/zamrljan

Kognitivni agent Iva priča o trokutima u ravnini. Napravljen je u suradnji s nastavnikom matematike Goranom Kreminskim i učenicima sedmog razreda II. osnovne škole Varaždin koji su izradili crtež Ive i imenovali ga.

https://dragon.foi.hr/iva

Kognitivni agent dr. Slavica priča o osnovnim fizikalnim veličinama. Napravljen je u suradnji s nastavnicom fizike Željkom Kopić i učenicima sedmog razreda II. osnovne škole Varaždin koji su izradili crtež dr. Slavice i imenovali ga.

https://dragon.foi.hr/drslavica

1

 

Projekt „Full STEAM Ahead!“, punog naziva „Znanost, tehnologija, inženjerstvo, umjetnost i matematika u II. osnovnoj školi Varaždin“, projekt je kojim se želi uspostaviti prva STEAM osnovna škola u Varaždinskoj županiji.

Tijekom ovog projekta, II. osnovna škola Varaždin implementira digitalnu transformaciju kroz STEAM koncept i to opremanjem četiri učionice (uključujući i zvjezdarnicu), obuhvatnom edukacijom učitelja, razvojem kurikuluma i aktivnosti za učenike.

Projekt je financiran u okviru poziva „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama i razvoj regionalnih znanstvenih centara za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje u STEM području“ iz EGP financijskog mehanizma te Norveškog financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. do 2021. godine, a vrijednost mu je 444.143,34 eura. Nositelj je II. osnovna škola Varaždin, a partneri na projektu su Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu i NT Gruppen AS iz Kraljevine Norveške.