DIGITAsia projekt unapređuje princip Obrazovanje 5.0: Ključni rezultati postignuti na sastanku na Maldivima

DIGITAsia Maldivi sastanak
Konzorcij Erasmus+ projekta DIGITAsia – Digital Transformation of Asian Higher Education održao je svoj drugi projektni sastanak na Maldivima od 27. do 30. listopada 2025. godine. Događaj su zajednički organizirali Maldives National University (MNU), Islamic University of Maldives (IUM) i Villa College Maldives (VCM), okupljajući predstavnike partnerskih institucija iz Europe i Azije s ciljem pregleda napretka projekta, razmjene iskustava i planiranja sljedeće faze provedbe.

SASTANAK KONZORCIJA

Tijekom četiri dana sastanka, projektni konzorcij je proveo niz radionica i sesija posvećenih ključnim komponentama projekta DIGITAsia.

Sastanak je započeo uvodnim izlaganjem prof. dr. sc. Igora Balabana, projektnog koordinatora sa Sveučilišta u Zagrebu Fakulteta organizacije i informatike (SUZG FOI), Hrvatska, koji je predstavio napredak projekta kroz različite radne pakete, postavljajući temelje za daljnju raspravu i planiranje.

1

U okviru DIGITAsia Project Training Programme sesije, FOI je vodio radionicu Capstone Project Workshop, usmjerenu na podršku sudionicima u redizajniranju akademskih kolegija prema principima Obrazovanje 5.0 (engl. Education 5.0) te integraciji digitalnih tehnologija za stvaranje učinkovitih hibridnih okruženja za učenje.

Radionicu je vodio izv. prof. dr. sc. Goran Hajdin s FOI-ja, a okupila je 54 sudionika iz azijskih partnerskih institucija koji su predstavili svoje projekte. Ovi su projekti prikazali module redizajnirane prema okvirima principa Obrazovanje 5.0 i Universal Design for Learning (UDL), nudeći dinamičnu platformu za razmjenu povratnih informacija, suradnju i inovacije u inkluzivnom, tehnološki podržanom dizajnu kolegija.

2

Partneri su također sudjelovali u reflektivnoj sesiji Training Programme, tijekom koje su podijelili iskustva iz samostalnih online treninga provedenih ranije u projektu. Rasprava je naglasila važnost dizajna hibridnih kolegija, jačanja kapaciteta nastavnog osoblja te inovativnih pristupa poučavanju i učenju među institucijama.

3

The Open University of Catalonia (UOC), Španjolska, vodio je sesiju Digital Teaching Framework and Toolkit, predstavljajući inovativne metode za podršku nastavnicima u osmišljavanju i izvođenju digitalno unaprijeđenih oblika nastave u skladu s principima Obrazovanje 5.0.

3

Tijekom događaja, VCM, MNU i IUM su kroz sesiju Pilot Methodology i Implementation Plan, iznijeli strategije za integraciju praksi digitalne transformacije u nastavne procese. Sesija je istaknula zajedničke napore u uspostavljanju održivog okvira koji osnažuje nastavnike i potiče inovacije u visokom obrazovanju diljem Azije.

5

Uz tehničke sesije, projektni je tim održao i sastanke s upravom MNU-a, IUM-a i VCM-a, čija svrha je dodatno očvrstiti institucionalnu suradnju i osigurati dugoročnu održivost projektnih rezultata.

 

O PROJEKTU

Projekt DIGITAsia, koji koordinira FOI, okuplja devet partnerskih institucija iz Europe i Azije posvećenih unapređenju digitalne transformacije visokog obrazovanja: Open University of Catalonia (Španjolska), Maldives National University, Islamic University of Maldives i Villa College (Maldives), SLT Campus i University of Peradeniya (Šri Lanka) te Universiti Teknologi Malaysia i Universiti Kebangsaan Malaysia (Malezija).

Projekt se financira kroz Erasmus+ program Europske unije, traje do 31. listopada 2027. godine, a ukupna vrijednost projekta iznosi 719.634 eura. Cilj je unaprijediti digitalne kompetencije, podržati razvoj hibridnih modela učenja te potaknuti inovacije u obrazovanju u skladu s principima Obrazovanje 5.0.

 

Sastanak konzorcija održan na Maldivima predstavlja ključnu etapu u provedbi projekta, potvrđujući stratešku usklađenost i zajedničku predanost partnera razvoju digitalnih inovacija te promicanju pedagoške izvrsnosti u visokom obrazovanju azijskih zemalja.

Više informacija o projektu, dostuno je na DIGITAsia mrežnim stranicama.