Početni sastanak se odvijao tijekom dva dana, pri čemu je prvi dan bio održan u prostorima I. osnovne škole Čakovec – koordinatora projekta, dok su aktivnosti drugog dana organizirane na FOI-ju u Varaždinu. Tijekom sastanka sudionici su imali priliku upoznati se s ključnim ciljevima projekta, planiranim aktivnostima te očekivanim rezultatima, koji uključuju unapređenje kompetencija učenika i značajan doprinos obrazovnoj zajednici.
My Robot, My LearnMate inovativno je trogodišnje strateško partnerstvo koje povezuje učenike, učitelje i naprednu tehnologiju s ciljem unaprjeđenja digitalnih kompetencija, kreativnosti i suradnje kroz učenje uz pomoć humanoidnog robota NAO.
Koordinator projekta je I. osnovna škola Čakovec, a partneri su FOI, Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec, Berliner Hochschule Fuer Technik iz Njemačke, te škole I Spoleczna Szkola Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamosciu iz Poljske, Agrupamento de Escolas de Mangualde i Escola Básica com Pré-escolar Dr. Eduardo Brazão de Castro iz Portugala.
Projekt koji spaja znanstvenu i obrazovnu zajednicu vodi Ivana Ružić, nastavnica informatike u I. OŠ Čakovec. Ističe da bi sinergijom svih partnera trebali programirati robota koji bi trebao podići motivaciju kod učenika za učenje, povećati aktivnosti u nastavnim procesima i poboljšati same ishode učenja. Siniša Stričak, ravnatelj I. OŠ Čakovec kaže da je u zadnjih 10 godina škola provela 24 Erasmus plus projekata te ima bogato iskustvo u provođenju, a od njih najviše koristi imaju učenici, roditelji, sama škola ali i lokalna zajednica. Dragica Benčik, ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Čakovec, naglašava da će se kroz projekt pronaći način da se robot NAO koristi i u radu s djecom s teškoćama u razvoju.
Najveći benefit ovog projekta je transfer znanja iz institucija koje već imaju iskustva s korištenjem robota u nastavi u škole. Mi u našoj visokoj školi Berliner Hochschule Fuer Technik radimo često s takvim robotima i istraživanja nam pokazuju da se motivacija, znatiželja za STEM područje i aktivnost studenata značajno povećala njihovim korištenjem – istaknula je prof. dr. sc. Ilona Buchem, voditeljica tamošnjeg Laboratorija za komunikacije.
Projekt, financiran u okviru programa Erasmus+ u vrijednosti 250.000 eura, s provedbom je započeo 1.10.2024. godine, a trajati će do 30.9.2026. godine.
Po završetku provedbe, međunarodni istraživački tim planira ostvariti sljedeće rezultate:
1. Otvoreni online program obuke za nastavnike o korištenju humanoidnog robota NAO u obrazovanju
2. Otvoreni online program program obuke za učenike o STEM obrazovanju za održivi razvoj
3. Otvoreni online program program obuke za učenike o socijalnom i emocionalnom učenju i inkluzivnoj kulturi
4. Priručnici i metode za korištenje NAO robota u obrazovanju i primjeri dobre prakse korištenja robota u nastavi na pet jezika: engleskom, hrvatskom, poljskom, portugalskom i njemačkom jeziku
5. Priručnici i metode za korištenje NAO robota u obrazovanju za održivi razvoj i primjeri dobre prakse na pet jezika: engleskom, hrvatskom, poljskom, portugalskom i njemačkom jeziku
6. Priručnici i metode za korištenje NAO robota u socijalnom i emocionalnom učenju i inkluzivnoj kulturi te primjeri dobre prakse na pet jezika: engleskom, hrvatskom, poljskom, portugalskom i njemačkom jeziku.
Uloga visokoškolskih institucija u ovom projektu je osmisliti istraživanje i pripremiti robota za provođenje eksperimenta u školama. Takva suradnja je potrebna i nužna iz razloga što visokoškolske institucije osmišljavaju istraživanje, pripremaju osnovne koncepte robota, te prikupljaju podatke temeljem kojih objašnjavaju ulogu robota u kontekstu učenja i poučavanja. S druge strane, škole provode proces istraživanja primjenjujući robote u nastavnom procesu te izrađuju praktične smjernice njihove upotrebe koje mogu koristiti i drugi nastavnici. Takvom međusobnom suradnjom pomiču se granice spoznaja primjene humanoidnih robota u nastavnom procesu i daju smjernice za njihovo korištenje.
U ovom projektu, osim toga, FOI radi i na povezivanju robota s modelima umjetne inteligencije poput chatgpt-ja kako bi škole ispitale i mogućnosti primjene robota obogaćenog znanjem i mehanizmom zaključivanja umjetne inteligencije koja može nastavnicima uvelike olakšati pripremu robota u različitim scenarijima poučavanja. – istaknuo je prof. Balaban.
Više o projektnim ciljevima, aktivnostima i rezultatima, pročitajte na projektnim mrežnim stranicama.