Održan projektni sastanak i radionica u sklopu projekta TRUELA

TRUELA_800x500
Od 18. do 20. rujna 2024. u okviru konferencije CECIIS na FOI-ju u Varaždinu održano je nekoliko aktivnosti u sklopu projekta Vjerodostojna analitika učenja i umjetna inteligencija za smislen dizajn učenja (TRUELA).

Riječ je o istraživačkom projektu koji vodi prof. dr. sc. Blaženka Divjak, a financira Hrvatska zaklada za znanost, u trajanju od 2023. do 2027. godine i ukupnom iznosu od 120.000 eura. Projekt se bavi razvojem novih pristupa u analitici učenja, uz korištenje mogućnosti koje pruža umjetna inteligencija (UI), u svrhu pružanja podloge za smislen dizajn učenja, uz podršku primjeni inovativnih strategija poučavanja, učenja i e-vrednovanja.

Prvi dan međunarodna istraživačka skupina projekta TRUELA održala je projektni sastanak, na kojem se raspravljalo o realiziranim i nadolazećim projektnim aktivnostima i rezultatima, u skladu s projektnim ciljevima i vremenskim planom.

1

Drugi dan članovi istraživačke skupine TRUELA-e prof. dr. sc. Hanni Muukkonen (Sveučilište Oulu, Finska) i prof. dr. sc. Bart Rienties (Otvoreno sveučilište, UK) održali su inspirativna pozvana predavanja kao dio konferencije CECIIS. U fokusu predavanja, koja su pobudila značajan interes sudionika, bile su perspektive različitih dionika vezane uz analitiku učenja i UI odnosno uloga kulture u informacijskim i inteligentnim sustavima.

U nastavku je istraživačka skupina TRUELA-e, zajedno s dodatnim zainteresiranim istraživačima, održala dvodnevnu istraživačku radionicu o vjerodostojnoj analitici učenja i algoritmima UI-ja. Sudionicima su predstavljene novosti u razvoju alata za dizajn učenja Balanced Design Planning (learning-design.eu), koji razvija FOI-jev Laboratorij za analitiku učenja i akademsku analitiku. Također, sudjelovali su u fokus grupama koje su raspravljale o algoritmima UI-ja i korištenju UI-ja za podršku dizajnu učenja. Dalje, nakon plenarne diskusije o dimenzijama vjerodostojnosti analitike učenja, održane su i fokus grupe u okviru kojih se dublje raspravljalo o toj temi i povezanim pitanjima, poput dobrobiti i rizika analitike učenja iz perspektiva različitih skupina korisnika, kao i dodatnih rizika koje donosi UI.

2