Istraživačka elita u analitikama učenja okupljena na konferenciji LAK23 u Teksasu

BD LAK23
Na Sveučilištu u Texasu (Arlington) trenutno se, od 13. do 17. ožujka 2023., održava prestižna konferencija „LAK23 - Learning Analytics and Knowledge“ što je najveća svjetska konferencija o analitikama učenja, a u kojoj, s više od 500 sudionika iz cijelog svijeta, aktivno sudjeluje i prof. dr. sc. Blaženka Divjak s Fakulteta organizacije i informatike.

Uloga profesorice Divjak na LAK23 konferenciji iznimno je vidljiva i bogata s obzirom da je kao prepoznata vrhunska stručnjakinja u korištenju i istraživanju analitika učenja uključena u brojne aktivnosti koje prate ovakve svjetske konferencije.  
Kao uvod u konferenciju, u ponedjeljak 13.03.2023., održana je cjelodnevna radionica „Global Research Alliance for AI in Learning and Education (GRAILE)“ na kojoj je prof. Divjak govorila o temi umjetne inteligencije u obrazovanju s europske perspektive što je bilo prihvaćeno s velikim zanimanjem budući da u Europi ima puno više zakonske regulative u odnosu na Ameriku ili Australiju i više se brige vodi o rizicima, više se istražuju i potiču brojni pozitivni aspekti primjene.

Nadalje, prof. Divjak je sudjelovala na radionici „The 3rd Workshop on Learning Analytics and Assessment“ koju je provodila zajedno s renomiranim znanstvenicima - Draganom Gaševićem i  Mladenom Rakovićem sa sveučilišta Monash University, Naifom Aljohanijem sa sveučilišta King Abudlaziz University, Joséom A. Ruipérez Valienteom sa sveučilišta University of Murcia te Sandrom Milligan sa sveučilišta University of Melbourne. 

U okviru konferencije prof. Divjak je predstavila znanstveni rad o primjeni analitika učenja u podizanju valjanosti vrednovanja i ocjenjivanja koji je pod nazivom „Assessment validity and learning analytics as prerequisites for ensuring student-centred learning design“ objavljen u British Journal of Educational Technology krajem 2022. godine.

U utorak, 14.03.2023., prof. Divjak je održala poludnevnu radionicu pod nazivom „Workshop on Learning Design Analytics: Balanced Planning with an Innovative, Free-to-Use Software Tool” na kojoj je predstavljen koncept i alat za dizajn učenja Balanced Design Planning - BDP. Alat koji je razvila istraživačka grupa unutar Laboratorija za analitike učenja i akademsku analitiku na FOI-ju, pod vodstvom prof. Divjak, besplatno je dostupan na adresi learning-design.eu te je u svega nekoliko mjeseci postigao impozantnih 900 korisnika iz 30 država svijeta. Pohvale za alat ni na konferenciji nisu izostale.

Osim toga važno je istaknuti da je alat prepoznala i podržala i Europska unija te je autorskom timu BDP alata omogućeno da svoj rad nastavi u okviru novog međunarodnog Erasmus+ projekta iLed - Innovating Learning Design in Higher Education (https://iled-project.eu/). 

Prof. Divjak je u nastavku konferencije, kao panelistica, sudjelovala i na radionici za doktorske studente, na kojoj se govorilo o razvoju karijere nakon doktorata u brzo rastućem, interdisciplinarnom području analitika učenja u kojem se isprepliću matematika, edukacijske znanosti i informatika.
'Primjena nije samo na fakultetima i školama, već i u brzo rastućoj industriji koja se bavi edukacijskim softverom, ali i umjetnom inteligencijom općenito. Bilo je prisutno oko 50-tak mladih kolega iz cijelog svijeta koji su predstavljali i svoja istraživanja i slušali savjete nas seniora' – istaknula je prof. Divjak. 

U petak, 17. ožujka 2023., prof. Divjak će predstaviti i znanstveni rad „Learning analytics dashboards: What do students actually ask for?“ koji uključuje rezultate istraživanja provedenih među hrvatskim studentima u području informatičkih znanosti vezano za iskustva korištenja analitika učenja te predstavlja podlogu za daljnji istraživački rad. 

Važno je istaknuti da je, u siječnju 2023., istaknuti i aktivni rad u području analitika učenja profesorice  Divjak još jednom međunarodno prepoznat i potvrđen izborom za potpredsjednicu znanstvene mreže SOLAR - Society for Learning Analytics Research. Riječ je o svjetskoj interdisciplinarnoj mreži koja okuplja vodeće međunarodne istraživače u području analitika učenja te predstavlja standarde i smjerove istraživanja u području. Čestitamo!

Više o spomenutim temama u sljedećim znanstvenim radovima: 

  • Divjak, B., Grabar, D., Svetec, B. & Vondra, P. (2022) Balanced Learning Design Planning: Concept and Tool. Journal of information and organizational sciences, 46 (2), 361-375 doi:10.31341/jios.46.2.6.
  • Rienties, B., Balaban, I., Divjak, B., Grabar, D., Svetec, B., Vondra, P. (2023). Applying and translating learning design and analytics approaches across borders. In: Viberg, Olga and Grönlund, Åke eds. Practicable Learning Analytics. Advances in Analytics for Learning and Teaching. Cham: Springer, (In Press).
  • Divjak, B., Svetec, B., Horvat, D. & Kadoić, N. (2023) Assessment validity and learning analytics as prerequisites for ensuring student-centred learning design. British journal of educational technology, 54 (1), 313-334 doi:10.1111/bjet.13290.

Više o samoj konferenciji LAK23 možete pronaći na poveznici: https://www.solaresearch.org/events/lak/lak23/

5

1

2

3

4

8

6

7