Uspješno izrađeni standardi zanimanja, kvalifikacija i obrazovni programi u području razvoja videoigara

gaming
U okviru projekta "Izrada standarda zanimanja, kvalifikacija, kurikuluma i nastavnih materijala za zanimanje Specijalist za razvoj videoigara i programe usavršavanja iz područja razvoja videoigara, modernizacija kurikuluma i izrada nastavnih materijala za zanimanje Tehničar za razvoj videoigara te provedba programa usavršavanja za obrazovanje odraslih" provedenog u okviru "Regionalnog centra kompetentnosti u Sisačko-moslavačkoj županiji – prema novim i inovativnim znanjima i vještinama" izrađeno je i odobreno 5 standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i obrazovnih programa u području razvoja videoigara.

Projekt je realiziran kroz projektne aktivnosti više partnera: Fakultet organizacije i informatike, Algebra, Fakultet elektrotehnike i računarstva i Akademija dramske umjetnosti. Voditelj projektnog tima na Fakultetu organizacije i informatike bio je izv. prof. dr. sc. Mario Konecki, a projektne aktivnosti provodile su se u okviru Laboratorija za dizajn programskih sučelja, internetske servise i videoigre. Na projektu su sudjelovali i članovi Laboratorija doc. dr. sc. Mladen Konecki, Jerry John Antolos, univ. mag. inf. i drugi. Vrijednost projekta, financiranog iz Europskog socijalnog fonda, je nešto veća od 1.100.000,00 EUR, a projekt je trajao od listopada 2021. do prosinca 2023. U siječnju 2024. odobren je zadnji standard kvalifikacije te je time i formalno i suštinski projekt uspješno dovršen.

izv. prof. dr. sc. Mario Konecki

Industrija videoigara izuzetno brzo raste i vrijednost ove industrije u 2024. je premašila 280 milijardi dolara, što je više od vrijednosti filmske i glazbene industrije zajedno. Mogućnosti primjene tehnologije videoigara su razne, a posebno je značajna mogućnost široke primjene virtualne i proširene stvarnosti u kombinaciji s umjetnom inteligencijom. Tehnologija ove vrste može se koristiti za potrebe poslovanja, ali i za potrebe šire društvene primijene (zdravstvo, trgovina, uslužna djelatnost, komunikacija, turizam, arhitektura, obrazovanje itd.).

S obzirom na značaj ovih tehnologija i nadolazeće trendove, od velike je važnosti obrazovati stručnjake koji će moći popratiti ovakve razvojne smjerove te je u tom smislu razvoj obrazovnih kapaciteta jedan od ključnih faktora, a upravo tome doprinose i rezultati spomenutog projekta.

Rezultati projekta uključuju:

  • 5 standarda zanimanja, kvalifikacija i obrazovnih programa, uključujući moderniziranu verziju srednjoškolskog obrazovnog programa "Tehničar za razvoj videoigara"
  • 26 udžbenika i priručnika u području razvoja videoigara
  • Više desetaka tisuća slajdova koji prate sadržaj udžbenika i priručnika
  • Više od 100 obrazovnih sadržaja temeljenih na virtualnoj ili proširenoj stvarnosti koji prate sadržaj udžbenika i priručnika
  • Održano 6 opsežnih edukacija iz područja razvoja videoigara
  • Održana eksperimentalna provedba izrađenih programa cjeloživotnog obrazovanja

Udžbenici iz područja razvoja videoigara

Ovime su uspostavljeni svi potrebni uvjeti za održavanje srednjoškolskog programa u području razvoja videoigara i cjeloživotnog obrazovanja u ovoj domeni.

Ovaj projekt je dio šire inicijative Sisačko-moslavačke županije u području jačanja kapaciteta industrije videoigara i pripadajućeg obrazovanja. Sljedeća etapa ove inicijative uključuje izgradnju Centra gaming industrije čiji 3D model je u siječnju 2024. prezentiran široj javnosti, a koji će uz poduzetničke kapacitete uključivati i komponentu visokoškolskog obrazovanja u ovom propulzivnom području.

Centar gaming industrije